American Dream na dwóch kółkach

}

14 dni

USA

min. 8 osób

Czym jest ta Wyprawa?

Jedną z cyklu, jakie mamy nadzieje przeprowadzić, pt. ” Odkrywamy na nowo obie Ameryki”. Jest wyjazdem turystycznym, z definicji nastawionym na poznanie kraju, ciekawych miejsc i lokalnej kultury. Pierwszym z kilku kolejnych planowanych w ramach wspólnej inicjatywy Flugo.pl i MOTOpodrozni.pl – eksploracje kontynentów obu Ameryk w formule zmotoryzowanej, grupowej na 2 i 4 koła. Nie ma w wydarzeniu elementów wyczynu, w tym rywalizacji i współzawodnictwa. Uczestnicy jadą w grupie, spędzają czas w grupie, wzajemnie się wspierają i pomagają. Główny nacisk w organizacji położony został na dobór trasy i miejsc o dużej atrakcyjności turystycznej, zapewnieniu równowagi pomiędzy czasem jazdy, a czasem spędzanym stacjonarnie oraz stworzeniu warunków do nawiązania dobrych relacji pomiędzy uczestnikami, przy jednoczesnej dbałości o zachowanie oczekiwanej prywatności.

Jaka jest Formuła?

Uczestnicy docierają na miejsce początkowe/końcowe (Los Angeles) przelotem zorganizowanym grupowo. Również przejazd wyznaczoną trasą i realizacja punktów programu odbywać się będzie w formule grupowej, dla której organizatorzy przewidzieli osoby kierujące grupami (pilotów-kierowników grup). Uczestnicy otrzymują do dyspozycji i zgodnie z deklaracją rezerwacyjną środki transportu w postaci motocykli i samochodów.

Na miejscu czekają i do dyspozycji uczestników zostaną oddane wygodne, dobrze wyposażone motocykle:

TERMIN:

02.10.2020 – 16.10.2020

UWAGI:

Minimalna liczba uczestników – 8 osób/ 16 osób MAX

SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE PRZELOTÓW

Wylot:

02.10.2020 Warszawa 16:45 – 20:00 Los Angeles

Powrót:

14.10.2019 Los Angeles 16:45 – 13:20+1 Warszawa

INFORMACJE DODATKOWE:

Wymagane dokumenty:

Paszport: ważny minimum 6 miesięcy od daty wylotu ze Stanów Zjednoczonych. Po więcej informacji zachęcamy do kontaktu.

 

Obywatele Polski zostali zwolnieni z obowiązku wizowego.

14 noclegów w hotelach, motelach, pensjonatach o standardzie BB (BEST WESTERN, QUALITY INN): pokoje 2-3 osobowe (2-osobowe dla par) z wyposażeniem, łazienki, parking, bar/restauracja na miejscu, lub niewielkiej odległości, pokoje 1-osobowe za dodatkową dopłatą

15 śniadań kontynentalnych + 2 posiłki dodatkowe typu obiad, lub kolacja wg opisu w PLANIE DNIA (B-śniadanie / L -lunch, lekki obiad / D-kolacja)

Nie ma żadnych dodatkowych zagrożeń. Dodatkowe szczepienia nie są obowiązkowe.

dzień 1 PRZYLOT WAW – LAX

Wylatujemy z Polski w piątek  z lądowaniem w Los Angeles tego samego dnia (prawdopodobnie będzie to lot bezpośredni WAW-LAX, wylot 16:45, lądowanie 20:00, czas lotu 12h15m). Na miejscu w Los Angeles odbierze nas podstawiony MINIBUS i zawiezie prosto do hotelu zlokalizowanego w West Covina. Do tego samego hotelu dostarczone zostaną środki podróżowania uczestników – motocykle i samochody rodzinne SUV 4×4, a przygotowana dokumentacja formalna wypożyczenia zabierze minimalną ilość czasu. 

Program dnia:

  • przelot z Warszawy do Los Angeles, lądowanie około godz. 20:00
  • przewóz do hotelu i zakwaterowanie
  • krótkie powitanie uczestników i jeszcze krótsza odprawa organizacyjna
  • wyżywienie w programie dnia: -/-/-
  • zakwaterowanie w West Covina CA
dzień 2 AKLIMATYZACJA, ZWIEDZANIE LOS ANGELES I OKOLIC

Potrzebujemy aklimatyzacji i uporania się z  efektem Jet Lag, choć kierunek podróżowania (ze wschodu na zachód) nie powinien dawać nam się mocno we znaki.  Niemniej dzień rozpoczniemy niespiesznie około godz. 11:00 zbiórką na terenie hotelu i odprawą organizacyjną połączoną z formalnościami związanymi z wypożyczeniem naszych pojazdów (na śniadanie dziś schodzimy indywidualnie.i zależnie od potrzeb). W dniu wczorajszym nie mieliśmy okazji przywitać uczestników w sposób adekwatny do rangi naszej podróży, dlatego nadrobimy to niezwłocznie zapraszając wszystkich na wspólny obiad powitalny w pobliskiej restauracji. Oczywiście pojedziemy w miejsce przygotowane naszymi maszynami. Po obiedzie przejażdżki po okolicy, połączone z opcjonalnym zwiedzaniem Los Angeles – opcjonalnie nie korzystając ze zwiedzania niczego nie tracimy, bowiem kolejna szansa pojawi się w ostatnim dniu naszej wyprawy, który spędzimy ponownie w tym mieście i jego okolicach.    

Program dnia:

  • odprawa techniczna, organizacyjna w hotelu
  • formalny odbiór/przekazanie pojazdów
  • przejazd grupowy do restauracji z przygotowanym obiadem/lunchem otwierającym imprezę
  • wyżywienie w programie dnia: B/L/-
  • zakwaterowanie w West Covina CA, jak w dniu poprzedzającym
”dzień

Najważniejszym punktem naszego dzisiejszego programu jest Joshua Tree National Park (Park Narodowy Joshue Tree), który zawdzięcza swoją nazwę roślinie Joshua Tree – jukka nazywana także drzewem Jozuego, chociaż drzewem wcale nie jest. Park pełen jest przepięknych formacji skalnych i roślin pustynnych. Po parku jeździmy naszymi pojazdami, docierając do najpiękniejszych jego miejsc (Covington Flats, Keys View, Skull Rock, Wall Street Mill, Arch Rock, czy Cottonwood Spring) i spędzimy tutaj około 3-4 godzin. Wjazd do Parku jest płatny.

Stąd w drodze do Grand Canyon udamy się na nocleg do Topoc w Arizonie – miasteczku położonym w otoczeniu jezior i na skraju rezerwatu dzikiej przyrody Havasu.

Program dnia:

  • przejazd do Parku Narodowego Joshua Tree
  • przejazd do Stanu Arizona, miejscowości Topoc
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-
  • zakwaterowanie w Topoc, lub okolicy
”dzień

Startujemy po śniadaniu, nie później niż 8:30. Atrakcją dnia i jednym z dwóch głównych punktów programu będzie odcinek historycznej Route 66. Najsłynniejsza droga świata, Matka Wszystkich Dróg, symbol Stanów Zjednoczonych, unieśmiertelniona w filmach i literaturze, licząca w całości prawie 4 tys.km i 80 lat istnienia, zbudowana, by połączyć Los Angeles z Chocago…  My pokażemy ją Wam w kilku miejscach, z krótkim postojem w samym Seligman, żeby zobaczyć jak czas się tam zatrzymał, zrobimy kilka fajnych fotek do rodzinnych albumów i nie tylko. 

Druga połowa dnia i jego koniec upłynie na podziwianiu panoram jednego  z najstarszych Parków Narodowych w USA – Grand Canyon National Park (Parku Narodowego Wielkiego Kanionu), obejmuje Wielki Kanion Kolorado – przełom rzeki Kolorado, uważany za jeden z naturalnych cudów świata. Teren parku zamieszkuje ok. 355 gatunków ptaków, 89 gatunków ssaków, 47 gatunków gadów, 9 gatunków płazów, 17 gatunków ryb..  Przekonacie się, jak Wielki Kanion jest naprawdę wielki, a spektakularne wschody i zachody słońca, zdobiące setki okładek magazynów podróżniczych, kalendarzy i folderów reklamowych na całym świecie, mogą być naprawdę oszałamiające. 

To po to właśnie w granicach Parku planujemy dzisiejsze zakwaterowanie.

Program dnia:

  • przejazd historyczną Route 66 na odcinku Kingman – Seligman
  • przejazd do Grand Canyon Village w Parku Narodowym Grand Canyon 
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-
  • zakwaterowanie w Grand Canyon Village, lub okolicy
”dzień

Wyjazd na drogę 8:30. Nie tracimy czasu – z rana jeszcze troszkę Parku Narodowego Grand Canyonu i przemieszczamy się dalej na północ. Celem jet Monument Valley (Dolina Pomników, Dolina Skał) – granicy stanów Utah i Arizona, w całości na terenie rezerwatu Indian Navaho, jedno z najbardziej majestatycznych i najczęściej fotografowanych miejsc turystycznych w Stanach Zjednoczonych. Jak mawiał  aktor John Wayne „Jeśli nie byłeś w Monument Valley, to nie wiesz, jak wygląda Dziki Zachód”. Dużą atrakcją jest możliwość jeżdżenia po dolinie jeepami z przewodnikami Navaho. Nocleg planujemy w okolicach Tonalea.

Na koniec dnia, o ile czasu i sił wystarczy, jeszcze jedna atrakcja – Mexican Hat Rock – formacja skalna, w postaci ponad 18 metrowy płaski fragment skały osadowej osadzonego na skale z czerwonego piaskowca, przypominająca meksykański kapelusz.

Program dnia:

  • przejazd przez Monument Valley
  • dojazd do Tonalea
  • (opcja) przejazd do Mexican Hat
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-
  • zakwaterowanie w Tonalea, lub okolicy
”dzień

Zwyczajowo już startujemy zaraz po śniadaniu, nie później niż 8:30. Niewiele kilometrów trasy, na której perełką będzie czas spędzony w Kanionie Antylopy (Antelope Canyon) na terenie rezerwatu Indian Navaho (www.navajonationparks.org). Kanion szczelinowy powstawał tutaj przez miliony lat wskutek wymywania piaskowca przez gwałtowne powodzie. Dwie części o odmiennej architekturze – Kanion Niższy i Wyższy – obie części kanionu są piękne i różne. Górny Kanion (Upper Antelope Canyon), zwany przez Indian „miejsce, przez które woda biegnie przez skały” jest najczęściej odwiedzanym ze względu na spektakularne widoki z udziałem promieni światła słonecznego wpadającego przez szczeliny z górnych części kanionu oraz na łatwą dostępność bez pokonywania zmiany poziomów. Zawsze zatłoczony, raczej pominiemy (choć może indywidualiści zdecydują inaczej). Wybierzemy Dolny Kanion – mniejszy (wąski), dwukrotnie dłuższy i bardziej urozmaicony geologiczne, niższy od Górnego i przez to lepiej doświetlony. Idealny czas do jego odwiedzania jest pomiędzy 15 marcem a 7 październikiem, kiedy to promienie słoneczne wpadają do kanionu niemalże prostopadle. Najlepsza pora dnia na eksplorację – samo południe. Zwiedzanie kanionu możliwe jest tylko z przewodnikiem ze względu na ryzyko nagłych powodzi i dobrze jest dokonać rezerwacji z wyprzedzeniem. 

 Program dnia:

  • przejazd do miejscowości Page AZ, spotkanie z operatorem tour po Kanionie Antylopy, organizacja biletów wejściowych dla chętnych
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-
  • zakwaterowanie w Page AZ, lub okolicy
”dzień

edziemy do Las Vegas!!!

A tam od koloru do wybory… Każdy znajdzie coś dla siebie: High Roller, Wynn Las Vegas Casino, Forum Shops at Caesars Palace, Madame Tussauds Museum, The National Atomic Testing Museum. W bezpośrednim zaś sąsiedztwie: Hoover Dam Bypass, Red Rock Canyon National Conservation Area, czy może Gold Strike Canyon Hot Springs.

 Program dnia:

  • przejazd do Las Vegas
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-
  • zakwaterowanie w Las Vegas, lub okolicy
dzień 8 LAS VEGAS

Zostajemy w Las Vegas. Do wyboru wiele atrakcji miasta dla mieszczuchów, a dla miłośników spędzania czasu poza nim i spragnionych natury pobliska Tama Hoovera, lub wycieczka do Doliny Śmierci.

Dzień relaksu i odpoczynku, bez sztywnego programu. Uczestnicy dobierają się w kółka zainteresowań wspólnych i korzystając (jeśli potrzeba) z naszej pomocy sami organizują swój czas.  

 Program dnia:

  • pobyt w Las Vegas, czas wolny
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-
  • zakwaterowanie w Las Vegas, lub okolicy, jak noc poprzedzająca
”dzień

Spory dystans na dziś… Wyruszamy wcześnie rano, zaraz po śniadaniu i nie później niż o 8:00. Atrakcją dnia będzie przejazd przed DETH VALLEY (Dolinę Śmierci), szczególnie dla tych, którzy w dniu wczorajszym nie byli tutaj. Zawitamy na chwilkę do Indian Village, odwiedzając Borax Museum Furnace Creek (muzeum historii lokalnej),  podjedziemy do punktu widokowego nazwanego Zabriskie Point  (GPS: 36.420208, -116.811321) i nieco dalej – Dante’s View (GPS: 36.220657, -116.726429). Jadąc drogą 190 dalej na pd-zach zatrzymamy się przy Stovepipe Wells Ranger Station i zrobimy pamiątkową fotkę, wjedziemy do saloonu na drinka (http://www.ohranger.com/death-valley/poi/stovepipe-wells-ranger-station).

Dzień kończymy na obrzeżach Parku Narodowego Yosemite, w miejscowości Mammoth Lakes.

 Program dnia:

  • przejazd przez Dolinę Śmierci drogą 190
  • przejazd do Mammoth Lakes
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-
  • zakwaterowanie w Mammoth Lakes,  lub okolicy

 

”dzień

8:30 zwyczajowo po śniadaniu i już na drodze. Pierwszy punkt programu dnia: Park Narodowy USA na zachodnich zboczach Sierra Nevada – Yosemite. Wielkie, skalne ściany z spływającymi wodospadami… Yosemite jest wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO, a fani marki Apple na pewno kojarzą jego główne wzniesienia, które stanowiły motywy na tapetach komputerów tej firmy. Miejsca warte odwiedzin (część z nich z pewnością znajdzie się na naszych fotografiach z wyjazdu): Tunnel View, Glacier Point, Mirror Lake, czy wodospady Yosemite Falls, Bridalveil Falls, Vernal Falls i Nevada Fall. W pobliżu rośnie wielka Sekwoja o nazwie Grizzly Giant…

Gdyby okazało się, że jedna sekwoja to za mało, a amatorów podróżowania dalekodystansowego w grupach jest wielu to opcjonalnie możemy wydłużyć trasę tego dnia przemieszczając się na południe do Parku Narodowego Sekwoi, gdzie podziwiać będzie można prawdziwy las tych olbrzymich drzew. Pod uwagę jednak należy wziąć, że w takim przypadku wyjazd poranny z hotelu przyspieszymy znacznie, a do pokonania będzie dodatkowych 250km, co oznacza również konieczność dodatkowych 4 godzin. Dzięn będzie naprawdę dłuuugi…

Dzień kończymy w okolicach miejscowości Monteca, leżącej mniej więcej w połowie drogi pomiędzy Yosemite, a San Francisco.

 Program dnia:

  • przejazd do Parku Narodowego Yosemite, objazd lokalnych punktów atrakcji
  • (OPCJONALNIE) przejazd do Sequoia National Park
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-
  • zakwaterowanie w Monteca CA,  lub okolicy
”dzień

San Francisco na dziś!!!

Tylko około 100 km dzieli nas od atrakcji: Alcatraz (obowiązkowy punkt dla odwiedzających to miasto i mamy nadzieję, że dla większości z uczestników naszej wyprawy również), Golden Gate Bridge, Twin Peaks, czy charakterystyczne zjawisko pogodowe Fog of San Francisco.

Dojeżdżamy przed południem i czas wolny, bez sztywnego programu. Uczestnicy dobierają się w „kółka zainteresowań wspólnych” i korzystając (jeśli potrzeba) z naszej pomocy sami organizują swój czas.    

 Program dnia:

  • przejazd do San Francisco
  • czas wolny
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-
  • zakwaterowanie w San Francisco,  lub okolicy

 

dzień 12 SAN FRANCISCO – BIG SUR – GORDA

Big Sur – właśnie tutaj rozciąga się najwyższe pasmo gór przybrzeżnych  w całych Stanach Zjednoczonych (Sierra Nevada). Porośnięte rzadką roślinnością wzniesienia, wznoszące się ponad 1570 m n.p.m. malują zapierające dech w piersiach krajobrazy i przyciągają co roku miliony turystów. Przejazd legendarną kalifornijską autostradą nr 1 (Highway No. 1) wzdłuż wybrzeża Pacyfiku jest najlepszym sposobem zwiedzenia Big Sur. Jedyne czego będziemy potrzebować to dobrej pogody i idealnej widoczności, by nie stracić nic z otaczających nas krajobrazów.

Przejazd dzisiejszego dnia zakończymy gdzieś w połowie drogi do Los Angeles, najprawdopodobniej w miasteczku Gorda, lub jego okolicy.

 Program dnia:

  • przejazd kalifornijską autostradą nr 1 (Highway No. 1) brzegiem Pacyfiku
  • przejazd przez Big Sur i dojazd do Gorda
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-
  • zakwaterowanie w Gorda,  lub okolicy

 

 

Dzień 13 GORDA – LOS ANGELES

Wracamy do Los Angeles. W drodze jeszcze kilka punktów widokowych nad Pacyfikiem, zapewne wspólne postoje kawowe. Wybierzemy jedną z dwóch możliwości – przejazd do samego końca wzdłuż brzegu Pacyfiku kalifornijską Highway No. 1, lub zboczymy tuż przed miejscowością Santa Maria na przejazd drogą 166 i dalej 33 przez Los Padres National Forest. W każdym przypadku dystans podobny, a widoki całkowicie różne.

 Program dnia:

  • przejazd kalifornijską autostradą nr 1 (Highway No. 1) brzegiem Pacyfiku c.d.
  • opcjonalny wybór drogi 33 przez Los Padres National Forest
  • dojazd do Los Angeles
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-
  • zakwaterowanie w Los Angeles,  lub okolicy

 

Dzień 14 LOS ANGELES

Dzień na Los Angeles po raz drugi. Dzień wolny i do swobodnego zagospodarowania przez uczestników. Tutaj sporo atrakcji i wciąż mamy do dyspozycji przez większą część dnia nasze wynajęte środki lokomocji. Każdy znajdzie coś dla siebie, a lista ciekawych miejsc całkiem spora: The Getty Center, Obserwatorium Griffith, Universal Studios Hollywood, Petersen Automotive Museum, TCL Chinese Theatres, The Japanese Garden, zakupy w The Grove, rozrywka w The Wizarding World Of Harry Potter.

Wieczorem zapraszamy wszystkich na zorganizowaną kolację pożegnalną, gdzie podsumujemy nasza podróż, podzielimy się wrażeniami i pożegnamy. W dniu kolejnym powroty.

 Program dnia:

  • Los Angeles, czas wolny
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/D
  • zakwaterowanie w Los Angeles,  lub okolicy, jak w dniu poprzedzającym
Dzień 15 WYLOT/PRZELOT POWROTNY LAX – WAW

Wylot powrotny w piątek z lądowaniem w Warszawie w sobotę (wylot z LAX 16:45, lądowanie w WAW 13:20 +1d, czas lotu 11h35m).

Rano podjedzie do hotelu mobilna wypożyczalnia i odbierze od nas wypożyczone motocykle i samochody. Podstawionym MINIBUSEM zostaniemy odwiezieni na lotnisko, skąd wrócimy do kraju.

 Program dnia:

  • zwrot motocykli i samochodów
  • przejazd na lotnisko
  • przelot z Los Angeles do Warszawy
  • wyżywienie w programie dnia: B/-/-

 

cena

REGULARNA, OPCJA MOTOCYKL  podróżowanie 1-, lub 2-osobowo:

  • 22.000 zł / kierowca, 1 motocykl (stała dla minimum organizacyjnego 8 uczestników)
  • 9.700 zł / pasażer, 1 motocykl (stała dla minimum organizacyjnego 8 uczestników)

REGULARNA, OPCJA SUV4x4 – Chevrolet Suburban (lub odpowiednik), podróżowanie w grupie 2-6 osób:

  • 12.000 zł / kierowca-pasażer-miejsce w 1 samochodzie SUV 4×4, w grupie 2-6 osób (stała dla minimum organizacyjnego 8 uczestników)

DOPŁATA DO POKOJU 1-OSOBOWEGO:

  • 320 zł / doba

cena obejmuje

  Udział pilota/kierownika wycieczki na całej trasie przejazdowej (1 pilot na 10 osób)
Opieka polskiego rezydenta wzdłuż całej trasie przejazdowej
Ubezpieczenie uczestników imprezy turystycznej KL + NNW + BP na terenie całego Świata, do sumy ubezpieczenia 2.000.000,00 zł
Opłaty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
Transfery uczestników (lotniskowe i parkingowe)
1 miejsce na motocyklu (kierowca, lub pasażer wg deklaracji i wysokości opłaty) klasy turystycznej z wyposażeniem na czas trwania imprezy (od 2 do 15 dnia) z pełnym ubezpieczeniem – depozyt pobierany w gotówce od uczestnika/kierowcy wynajmowanego motocykla w wysokości 300 USD jednorazowo, lub miejsce w grupie 2-6 osób w 1 samochodzie rodzinnym (kierowca, lub pasażer wg deklaracji przy równej opłacie) typu SUV 4×4  Chevrolet Suburban, lub odpowiednik na czas trwania imprezy (od 2 do 15 dnia), z pełnym ubezpieczeniem
Motocykl zastępczy w przypadku awarii użytkowanego
Asysta samochodu serwisowego z miejscami dla pasażerów wzdłuż całej trasy przejazdu programowego
Opłaty drogowe i parkingowe wzdłuż całej trasy przejazdu (poza płatnymi odcinkami wjazdu na tereny rezerwatów)
14 noclegów w hotelach, motelach, pensjonatach o standardzie BB (BEST WESTERN, QUALITY INN): pokoje 2-3 osobowe (2-osobowe dla par) z wyposażeniem, łazienki, parking, bar/restauracja na miejscu, lub niewielkiej odległości, pokoje 1-osobowe za dodatkową dopłatą
15 śniadań kontynentalnych + 2 posiłki dodatkowe typu obiad, lub kolacja wg opisu w planie dnia (B-śniadanie / L -lunch, lekki obiad / D-kolacja)
Pakiet startowy uczestnika: koszulka okolicznościowa, naklejka
Foto i wideo-relacja wspólna dla wszystkich uczestników

cena nie obejmuje

  Biletów lotniczych
  Miejsca w pokoju 1-osobowym (dostępne za dodatkową opłatą)
  Depozytu pobieranego w dniu wynajmu pojazdu – 300 USD/motocykl
  Paliwa do wynajętych motocykli i samochodów
  Inne opłaty poza drogowymi i parkingowymi w trasie (w szczególności wjazd na tereny płatne rezerwatów)
  Ubezpieczeń dodatkowych uczestników poza wskazanym
  Biletów wstępu i opłat związanych z wejściem/wjazdem do punktów atrakcji turystycznych
  wyżywienia poza wskazanym w „CENA ZAWIERA” wyżej i planie dnia niżej
  Napiwków i innych opłat zwyczajowych